ارشد جام

ارتباط استاد و دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی- واحد جام

ارشد جام

ارتباط استاد و دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی- واحد جام

قابل توجه دانشجویان درس MIS کد10002 چهارشنبه ساعت14-16- گزارش فصل سوم

 گزارش فصل  سوم  درس MIS  کد  10002 برای چهارشنبه  ساعت  16-14  

 

شماره شناسایی دانشجو        و        مشخصات گزارش

  0627  -  گزارش از صفحه 81 تا صفحه 86   

 0923 - گزارش از صفحه87  تا   صفحه 91 

0067  - گزارش از  صفحه 92  تا صفحه 97

0462 - گزارش از صفحه     98 تا صفحه 102

0564 - از صفحه 103    تا صفحه  108

حیدری پور  -  از صفحه 109   تا صفحه 113

0326- از صفحه 114 تا صفحه 123


نکاتی در مورد آنلاین مارکتینگ


بازایابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی ( Internet Marketing ) در معنای وسیع آن به هر فعالیت بازاریابی ( شامل معرفی،ترویج و … ) که با استفاده از زیر ساخت اینترنت انجام گردد گفته می شود. این تعریف عام، فعالیت های بازاریابی بر روی تلفن همراه را شامل نمی شود و بازاریابی اینترنتی بر دسترسی به این اینترنت از طریق کامپیوترهای شخصی تاکید دارد.

لازم به ذکر است که بازاریابی اینترنتی با تبلیغات اینترنتی ( Online advertising ) تفاوت دارد. تبلیغات اینترنتی فقط یکی از ابزارهایی است که در دست بازاریابان آنلاین قرار دارد و نباید این دو مفهوم با یکدیگر اشتباه شود.

تلفیقی بودن این رشته از بازاریابی با دانش برنامه نویسی و دیجیتال، رشد وتغییرات سریع آن، تعاملی بودن کمپین ها و همچنین ظهور هر روزه ابزار جدید باعث شده است که این رشته از دانش بازاریابی به یکی از سخت ترین و در عین حال جذاب ترین شاخه ها تبدیل شود.

بازاریابی اینترنتی بر سه ستون ماهیت رسانه، مخاطب و ابزار بنا شده است و ترکیب درست این سه ستون زیر بنای هر کمپین بازاریابی آنلاین را تشکیل می دهد.



ماهیت رسانه

ساختار فیزیکی شبکه جهانی اینترنت، بر گستره ای از کامپیوتر های مستقل در گوشه و کنار دنیا مبتنی است که بدون هیچ کنترل مرکزی به تبادل اطلاعات با یکدیگر می پردازند. این عدم وجود کنترل مرکزی، ارتباط همه عناصر به صورت یکسان با یکدیگر ( بدون وجود سلسه مراتب) و مهم بودن هر جزء کوچک در شکل گیری کل، ذات اصلی اینترنت را تشکیل می دهد. این تعریف ساده اولیه مهمترین نکته ای است که در بازاریابی آنلاین باید به آن توجه کرد. قدرت رسانه های مستقل، تحولات رخ داده در منطقه از طریق شبکه های اجتماعی آنلاین و تاثیر حرکت های خودجوش دسته جمعی در تاثیر گذاری بر تصمیمات کلان سازمان ها ( همانند کمپین خودجوش خلیج فارس که در اعتراض به حرکت گوگل در نام بردن از خلیج عربی در ایران اجرا شد) همه ناشی از همین تعریف پایه ای رسانه اینترنت است.

در کنار این تعریف کلی، برای شناخت بهتر این رسانه باید موارد زیر را در نظر گرفت

قدرت رسانه های شخصی. هزینه پایین راه اندازی و توزیع مطالب باعث شده است که رسانه های شخصی در فضای آنلاین به سرعت رشد کنند. این رسانه ها که معمولا بر محور شخص تاسیس کننده بنا شده اند به علت صداقت و عدم تعلق به گروه یا بنگاه خاصی از قدرت تاثیر گذاری بالایی بر مخاطب برخوردار هستند.

تعاملی بودن رسانه

رسانه اینترنت، بر خلاف دیگر رسانه هایی که در بازاریابی استفاده می شود به صورت کاملا تعاملی است و بازخورد مخاطبین بلافاصله قابل مشاهده است. این تعاملی بودن نشان دهنده حساسیت این رسانه و لزوم طراحی درست کمپین های تبلیغاتی است.

اثر ویروسی ( viral effect ) 

شبکه های اجتماعی و ایمیل و ابزار پیام رسانی اینترنتی ( IM messaging )، امکان پخش یک خبر در زمانی کوتاه و در بین جامعه وسیعی از کاربران را فراهم کرده است. به علت ماهیت این انتشار که از یک دوست به دوست دیگر است، نرخ دیده شدن و مورد توجه قرارگرفتن خبر بسیار بالا است. از طرفی به خاطر اینکه انتشار توسط افراد و به صورت داوطلبانه صورت می گیرد، هزینه ای برای بنگاه به همراه ندارد.

تاثیر بالا در کنار هزینه پایین به قدری برای بازاریابان آنلاین جذابیت ایجاد می کند که راه اندازی کمپین های ویروسی به یکی از اصلی ترین بخش های هر برنامه بازاریابی آنلاین تبدیل شده است.

چند رسانه ای بودن

اینترنت فضایی چند رسانه ای است. موسیقی، متن، ویدیو و تصویر امکانات چند رسانه ای است که در اختیار بازاریابان قراردارد. باید توجه داشت که در استفاده محتوای چند رسانه ای در ایران، باید به محدودیت سرعت اینترنت توجه داشت.

اندازه گیری آسان نرخ بازگشت

فضای آنلاین با ابزارهای نرم افزاری که در اختیار بازاریابان قرار می دهد، این امکان را به وجود می آورد که به سادگی بتوانند اثر هر تومان هزینه شده را اندازه گیری کنند و به سرعت اصلاحات لازم برای رسیدن به بهترین نتیجه را انجام دهند.

 گروه تامین سرمایه انسانی فروش و بازاریابی

این گروه محل ملاقات شرکت ها و سازمانها با کارشناسان فروش و بازاریابیه تا بتونن ضمن تبادل اطلاعات، به راحتی باهم به همکاری بپردازن. فروش و بازاریابی چه به صورت دیجیتالی و چه در دنیای واقعی. اگر کارفرما هستید توی این گروه میتونید اعلام نیاز به سرمایه انسانی خودتون رو به صورت آگهی قرار بدین و یا اگر جویای کار هستین، اعلام آمادگی کنید برای همکاری. هر جای ایران هستید، میتونید از این گروه لذت ببرید.